شناسهٔ خبر: 173008 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

افزایش ۲۴۰ درصدی صدور گواهینامه‌های ثبت کشتی‌ در بنادر هرمزگان

بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان صدور گواهینامه‌های دریایی کشتی‌ها در چهار ماهه امسال را ۵۵۸ فقره اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، حسین عباس نژاد میزان صدور گواهینامه‌های دریایی کشتی‌ها در چهار ماهه امسال را ۵۵۸ فقره اعلام کرد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال افزون بر ۷۵۰ بازرسی برای نظارت بر ساخت کشتی‌ها توسط کارشناسان اداره بازرسی و ثبت شناورها از طرح‌های کشتی‌سازی در حال ساخت استان انجام شده که افزایش ۱۱ درصدی بازرسی‌های ثبتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر در بخش ساخت شناورهای فلزی ۲۰ واحد، در بخش شناورهای چوبی پنج واحد و در بخش شناورهای فایبرگلاس نیز ۴۵ واحد مجاز با نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مشغول ساخت و تعمیر کشتی و شناورهای مورد نیاز ناوگان دریایی کشور هستند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تعداد کارخانه‌ها و کارگاه‌های مجاز ساخت و تعمیر کشتی در سرتاسر سواحل و جزایر این استان، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

عباس‌نژاد یادآور شد: استان هرمزگان به عنوان قطب صنایع کشتی‌سازی کشور با دارا بودن ۷۰ کارخانه کشتی‌سازی و کارگاه شناورسازی مجاز با نظارت اداره کل بنادر هرمزگان نقش بی‌بدیلی در صنعت ساخت و تعمیرات کشتی‌ها و سازه‌های دریایی منطقه ایفا می‌کند.